úterý 19. února 2008

Krása ruských dam a slečen


Kráčím prosluněnou odpolední a trochu mrazivou Moskvou. Pod koly aut se drtí nově napadlý sníh, který dopadem na silnici mění svou barvu z bílé na šedou. Všechna auta jsou šedá, jen občas v koloně aut je vidět odraz slunečních paprsků z kapoty vozu. Moskvané jsou teple oblečeni. Slečnám a dámám v centru vykukuje jen promrzlý nalíčený obličej z drahých huňatých kožichů. Pánové mají kabát, černé boty do špičky a na hlavě nasazenou hučku. Chvílemi mi připadá, že se tu někdo obléká mixem módy z posledních dvaceti let. Než jsem odjel do Moskvy, mě kamarádi nesčetněkrát „varovali“ před krásou lepých ruských slečen a dam. Dokonce mi jeden dohazoval „Putinovu dceru“. S úsměvem jsem odmítal. Dobře jsem tenkrát udělal. Moskevské slečny na mě zatím velký dojem neudělaly. Pravda je, že se umí elegantně obléknout, když na to mají, většinou jejich bohatí manželé. Za huňatým kožichem, všech možných odstínů a barev, nalíčenou tváří a vysokých podpatkách kozaček od Diora, na kterých některé z nich ani neumí chodit, se skrývají Rusky, které české, slovenské či turecké slečny strčí hravě do kapsy. Ano, jsou tu opravdu vyšperkované a moderně elegantní slečny, ale v porovnání s istanbulskými bulváry a pražskými ulicemi, je Moskva jen lacinou náhražkou levného zboží. Všude na světě jsou krásky, ale mýtus ruské krasavice na každém rohu, musím zatím „bohužel“ vyvrátit. Pánskou otázku přenechám fundovanějším.

1 komentář:

Lucie řekl(a)...

Vysocí švarní junáci, kteří se vesele prohání po ulicích Rotterdamu na po většinou dámských typech kol, jsou balzámem pro ženskou duši, zvláště pak, když se taková duše již po několikáté vrátí z Moskvy, kde je výška mužů téměř poloviční. Snad aby si ruští Ivánkové vykompenzovali tento nedostatek (mimochodem česká dívka měří průměrně okolo 170 cm), nešetří obhroublým způsobem jednání. Kromě toho, že si s nimi člověk moc nepopovídá a košatých komplimentů se nikdy nedočká, nejednou mu jsou přivřeny před nosem dveře do metra, obchodu či restaurace. Tento způsob jednání zdá se mi poněkud nešťastným, ač ruské divy může fascinovat. Ale co jim zbývá, po mužích je zde poptávka a dívky většinou kvalitního partnera hledají poměrně těžko, jak mi bylo sděleno. Kromě toho, že preferují muže o generaci starší, je velmi těžké vybírat z 5 procent, která zbydou, když odečtou policisty a vojáky, budižkničemy, nezajištěné a opilce.:) Bitka o zbylých 5 procent je neuvěřitelná. A jednou ze zbraní jsou právě vysoké botičky, huňaté kožichy, výstavní obličej a dlouhe krásné vlasy. Nedej Bože, když se v Moskvě objeví exotický Čech se způsoby více západními, menším sklonem k alkoholismu a rovněž kratší picí výdrží, nejlépe dobře situovaný. Moskevské divy bijí na poplach!:)