neděle 17. února 2008

Veletrh medu

Stojím uprostřed obrovského sálu. Stojím na křižovatce uliček, po jejichž stranách jsou stánky s medem. Kolem mě proudí davy lidí. Většina z nich má v ruce igelitovou tašku nebo pytlík s vysněným a tím nejlepším medem. Jsem na veletrhu medu. Nikdy před tím jsem nic podobného neviděl. Možná protože nejsem včelař. Samozřejmě jsem se neubránil ochutnávek několika druhů medu z různých ruských oblastí a regionů. Ochutnal jsem med s propolisem, med od černého moře, med přímo z plástvu, med z Tatarstánu, med z Belgogradské oblasti ale i med od Šukliny Liliji Nikolaevny (přiznávám, trošku divné jméno – lepší ale, než indické Galapa Galapa Mempotu Rendu). Ochutnával jsem tak moc, že mi z toho natekl jazyk. V tu chvíli jsem si vzpomněl na moji paní doktorku. Nezbývalo, než zajít do obchodu a koupit si výbornou ruskou zmrzlinu. Ceny medu na veletrhu se pohybovaly od 200 Kč za litr až do 500 Kč za litr.

Žádné komentáře: